2cv Citroen, muziek

Expandmenu Shrunk


AE-99-29

Heel lang over gedroomd en daar is ie dan:
Een hele oude 2cv uit febr 1954, voorzien van alles wat nodig is: nieuwe dorpels, vloerplaten en voetenbak. En het originele blok van 9 pk is gelukkig vervangen door een iets meer aan deze tijd aangepaste versie: een zesje met een bak uit een viertje. Dat geeft een flinke trekkracht en scheelt 20 pk +.

Na twee jaar werd besloten dat de grijze mee zou gaan naar Spanje. De WM 2013 was het doel, met de Alpenkreuzer Duet erachter. Maar wat schetst onze verbazing: het 6 blokje had veruit meer moeite met de Duet dan de Ami met veel minder pk’s. De meeting in Kylburg in de eerste zomervakantieweek van 2013 overtuigde ons ervan: binnen één week moet dit blokje wijken voor een Visa blok. Dat heeft weer zo’n 20% meer pk’s en zou dat probleem moeten oplossen.

Het werd een week met wisselende stemmingen: tegenvallers overheersten. Tenslotte bleek op de zondag voor het vertrek dat  het Visablokje uitstekend liep, àls hij maar genoeg lucht kreeg! Toen de luchtfilter eraf werd gehaald ( zo’n lief klein rond van een 12 pktje of zo) werd ie toch lekker aanvaardbaar snel: wel 95 km op een vlakke weg met die zware lobbes van een Alpenkreuzer erachter! O yeah, Spanje, here we come!!

 

De dag daarna zijn we begonnen aan onz proefrit naar Spanje: we hebben een geweldige vakantie gehad met bijna geen problemen, geweldige beloning voor een weekje doorbikkeken om alles zover te krijgen.

Vind ze maar eens: auto’s uit 1954 waarmee je even naar Spanje rijdt in 2013. Wat waren de mensen vrolijk als ze ons spannetje zagen. Het was echt een hele belevenis en we hebben het geweldig naar onze zin gehad.

  

Het is meteen de fijnste die ik ooit heb gehad, en dat waren er toch wel enkele.

Modificaties sinds 30-aug:
extra knipperlichtinstallatie met verklikkerlicht;
extra grote lichten

 

Deze achterlichten zitten er op –

bumper achter opgeknapt;
trekhaak gemonteerd;
 

radio aan boord;
buitenspeaker;
motorkap van binnen geïsoleerd;
verwarming gemaakt
binnenkant bekleed;

                  
middenarmsteun;
achterbank bekleed;
frotteurs voor vervangen door NOS;
Motorkap gespoten;
ruitframe waterdicht gemaakt;
Nieuwe buitenspiegel, oude gaten dichtgelast.

Versnellingsbak vervangen door eentje uit een zesje.
Visablokje gemonteerd
Uitlaat gemodificeerd