2cv Citroen, muziek

Expandmenu Shrunk


Schroot.

Schroot, opgebouwd uit allerlei soorten staal, voornamelijk verroest, stukjes blik en alluminium en gecamoufleerd met dakbedekkingsspul. Dat hield ook de bodem van de kofferbak bij ‘het doosje’ onder de achterbank bijeen.

De dakbedekking is natuurlijk verwijderd.  Het roestige geultje in het midden is het weggeroeste balkje waar de achterbank achter op rust.

Gatenkaas. Werkelijk alles was weg. Het verband tussen dakconstructie en kofferbak: weg. De koffer kon je zo optillen, het dak bleef staan. Het chassis hield de boel bij elkaar. De onderkant van de stijlen was ook poreus. Dorpels waren slechts vaag aanwezig.
Ik heb er hele stevige zelfgemaakte nieuwe dorpels ingezet. De vloer van de kofferbak is nieuw en samengesteld uit een 2cv bodem met een extra stukje. Amivloerdeel was niet te koop. De doosconstructie onder de achterbank is vervangen door een heel goed exemplaar uit het Amimagazijn. Een van de twee vloerplaten is vervangen, de voetenbak voor ook. De onderkanten van de deurstijlen zijn met veel laswerk in elkaar gezet.

am2


am1
De hele klus duurde bijna 3 jaar ( met tussenstops) en er zitten 3 flessen lasgas in. De kleur komt van een moderne C6 en is Antraciet, met een halfmatte blanke laag afgewerkt. Dat was ook een enorme crime, maar bevalt wel. Dat er na drie jaar alweer blaasjes op het blik voor de voorruit zitten is erg deprimerend…

am3

Het rijdt zo fijn. Als je een eendje gewend bent is zo’n Ami 6 Berline echt luxe. De techniek komt van de AK350 besteleend, dus deze Ami heeft ook die grote veerpotten. De Ami met zijn frotteurs en schokdempers is een verend wonder dat erg dicht in de buurt van de DS komt. Ze delen dan ook het eenspakige stuur dat helemaal de blits was in die tijd. Het magistrale ontwerp van de carrosserie met de compleet onnuttige schuin naar binnen staande achterruit is een geweldig icoon van de Vorm – voor – functie mentaliteit van de ontwerper.

 Hier staat het resultaat van de hele onderneming

 

 

 –